среда, 19. април 2017.

Menstruacija kod bebe.

moja ciklama
Zdravo drugari..

Porođaj. 
Kako vam zvuči? Svakako, jel da? Al retko kao ljubav? 
A porođaj jeste ljubav. 
Verujte mi. 
Istina je da ćete zaboraviti skoro sve što ste doživeli i preživeli tog trenutka. Ja jesam, mislila sam da neću. Sada kada pročitam poruke slate nakon porođaja, ne sećam ih se. Znači, zaboravi se. Skoro sve. Ono što nikada nisam zaboravila je trenutak kada sam prvi put pokušala da promenim pelenu. Da, pokušala. Jer, moja Ciklama je krvarila. 👀Menstruacija.

Vikala sam. Recimo da se čulo do Terazija: "Sestroooo" I došla žena: "Šta je bilo?" Pokažem joj. Tresem se, ne kao prut, nego kao stablo, zbog obima😉! Rekle su mi cimerke, kasnije, da mi je lice bilo sivo. Žena me pogleda, i uljudno pita: "Da li vi krvarite?" Ja besno i zbunjeno: "Da, ALI kakve veze to sada ima?"  - "Vi ste mama, ona je deo vas, izašla je iz vaše utrbe, nosi i vaše hormone." Oooo, kako to zvuči? Istinito! Ona je deo mene. Od trenutka kada je začeta, pa zauvek! Nisam joj stavila pelenu bar jedno tri sata posle toga, samo sam je pokrila. Zagledala sam ispod svake tri sekunde, da vidim šta se dešava..čekala objašnjenja od pedijatra, ginekologa, babica. Sve redom sam ispitivala. Svi su rekli da je to normalno, i da se događa. Veću traumu sam doživela saznanjem da žene iz mog okruženja o tome pojma nemaju. E, onda su usledila lutanja po internetu i treženju objašnjenja, umesto da sam uživala gledajući u moju Ciklamu, ja sam besumično tražila odgovore. Zato evo ovog teksta da ne biste paranoisale, već uživale. Devojčice su vam dobro, deo su vas. Ne brinite. Volite ih.
"Novorođene devojčice mogu imati čak i blago krvarenje (poput menstruacije). Sve te pojave posledica su delovanja hormona koji su s majke, putem posteljice, prenete bebi pre nego što se rodila, normalne su i ubrzo nestaju." 
Ono što je meni bilo čudno je da žene koje su rađale ćerke o tome pojma nemaju, nije im se desilo, ne znaju nikog kome jeste, nikad čule.. i te priče.. Ok, ako su tako odlučile, ili stvarno se nikada sa tim nisu susrele, ali eto, to postoji, da znate. I normalno je! Jedna babica mi je rekla, da je neznanju doprinelo i to što ranije nije bilo baby friendly-a. Pa su mame te prve trenutke sa svojim bebama propustile. Ali mi je isto rekla, da za neznanje nema opravdanje! I da je oduševljenja tim da me to zanima i da pitam. Kaže: "Mame, uglavnom ne pitaju ništa. Valjda, sve znaju!" Ja ipak mislim da se boje odgovora, da strahuju od svoje ograničenosti, ili da misle da su rođenjem potomstva sve probleme rešile. Mislim i da problemi tek rođenjem nastaju. Nek su nam žive i zdrave sve ciklame i svi momci. Dakle, mame, tražite objašnjenja. Nije dovoljno da vam neko kaže da je to dobro. Tražite objašnjenja, interesujte se. Vaša deca moraju vas da interesuju.

4 коментара:

  1. Prvi put za ovo čujem, jako korisna informacija iako nisam majka. Još uvijek :) Divan je blog :)

    ОдговориИзбриши
  2. Super tema. čula sam ali ne i doživela. Nisam pre 14 godina imala net, ali sam kupovala magazine za mame i trudnice.

    ОдговориИзбриши